Posts

RAHSIA SAKIT DAN LENGUH BADAN HILANG SELEPAS 3 MINGGU

Image
Sakit belakang adalah rasa sakit dan rasa kurang selesa dibahagian belakang badan, biasanya dibahagian bawah badan. Dianggarkan lebih 80 peratus orang pernah mengalami sakit belakang yang menyebabkan kerja dan aktiviti harian mereka terganggu. Insiden sakit belakang boleh berlaku pada usia 20 an dan meningkat pada usia 60 hingga 65 tahun.


Sekiranya tidak dirawat sakit belakang tersebut berkemungkinan ada komplikasi seperti jadi lemah, lumpuh otot-otot, kecacatan kekal atau kanser yang tidak dapat dikesan. Jadi, ikhtiar bagi masalah tersebut Wafa sertakan pengalaman Puan Wan Zainab yang pernah mengalami masalah yang sama akan dikongsikan disini.

Assalamualaikum.

Saya Wan Zainab Bt. Wan Muhammad berusia 29 tahun. Mempunyai 2 orang cahaya mata lelaki. Saya suri rumahtangga yang bekerja dari rumah. Saya merupakan ibu yang aktif dan sibuk dengan aktiviti luar.
.

Selepas melahirkan anak kedua, saya mengalami masalah sakit pinggang, lenguh-lenguh, sakit belakang dan kerap letih. Situasi ini saya…

RAHSIA JERAGAT PUDAR SELEPAS 2 MINGGU

Image
Jeragat terjadi disebabkan pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan terdapat bakteria dibahagian liang-liang muka seperti dahi, hidung, pipi dan dagu. Masalah jeragat memberi kesan terhadap penampilan dan boleh mengurangkan keyakinan diri seseorang. Malangnya, ada yang tersalah cara dalam menyelesaikan masalah jeragat ini dan membuat kulit muka menjadi lebih parah.



Jadi, Wafa ingin kongsikan bagaimana ibu kepada  Puan Umi Kalsom bt Omar berjaya mengatasi masalah jeragatnya dan pudar selepas 2 minggu.

Ibu memang pengguna Shaklee. Sebelum mengenali Vivix, ibu memang ambil Ostematrix dan GLA tanpa miss. Selain dari itu, kadang-kadang beliau ambil Omega untuk kolestrol. 

Ibu mula cuba Vivix kepunyaan adik yang tertinggal di rumahnya. Kesan pertama yang beliau rasa adalah pada pagi keesokannya. Biasanya ibu akan mengantuk selepas solat subuh, tetapi pagi itu beliau rasa cergas dan tidak mengantuk.

Sejak itu, ibu konsisten makan Vivix. Dua minggu kemudian, ibu beritahu satu berita baik.…

CARA MENGATASI HAID TIDAK TERATUR

Image
Masalah haid tidak teratur membuatkan kita sendiri risau dan tertanya-tanya adakah ia membahayakan atau tidak. Malangnya, masalah berkenaan mungkin menjadi punca kesukaran untuk menimang cahaya mata kelak. Kajian menunjukkan 90% wanita yang mengalami haid tidak teratur mengalami PCOS. Dimana PCOS adalah satu keadaan penyakit sistem reproduksi yang berlaku ketidakseimbangan hormon dan memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi.


Disini dikongsikan juga  pengalaman Puan Rozila Ramli mengenai masalah haid tidak teratur. Kini beliau berjaya mengatasi masalah tersebut yang dialaminya sejak bujang lagi.

Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee telah saya gunakan seperti Alfafa, GLA, Omega, B-Complex, vitamin C, Vitalea dan kalau boleh disenaraikan semua laa.

Masalah yang saya hadapi sejak dari bujang lagi ialah masalah haid tidak teratur. Kadang berpanjangan dan kadang langsung tak datang ber…

CARA TURUNKAN POWER RABUN DALAM MASA 5 MINGGU

Image
Bila dah rabun, penglihatan agak terbatas berbanding tidak rabun. Ramai yang tidak suka memakai cermin mata walaupun rabun kerana bagi sesetengah orang memakai cermin mata mempengaruhi imejnya dan membuatkan rupanya tidak menarik. Selain itu, tidak semua juga yang mampu untuk membuat pembedahan laser disebabkan kosnya yang tinggi.



Jadi, kita kena yakin setiap penyakit ada penawarnya. Perkongsian daripada pengalaman Cik Puan Mashidayu Mohyi dapat membantu bagi mereka yang inginkan power rabun jauh turun.

Nama saya Siti Mashidayu. Saya ingin berkongsi dengan anda kisah mengenai mata saya.

Saya mengalami masalah mata iaitu rabun jauh sejak dari tngkatan 3. Kerana saya amat gemar membaca buku dan menonton televisyen. Rabun saya bermula dengan power 100 dan sekarang bertambah hingga menjadi 375.

Dalam 6 bulan yang lepas, saya baru sahaja menukar cermin mata saya dari power 300 hingga menjadi 375. Kenaikan sebanyak 75 power mata saya itu menyebabkan saya mengalami sakit kepala dibahagian depan…

RAHSIA SAKIT CZER MINIMAL DAN CEPAT SEMBUH

Image
Bersalin czer melibatkan pembedahan besar dibahagian perut dan pelvis. Bersalin czer sama ada sengaja atau tidak sengaja tujuan tetap sama iaitu ingin menyelamatkan nyawa ibu dan bayi tersebut. Sekali dah czer lebih berkemungkinan untuk bersalin secara czer pada kehamilan akan datang pula. Jadi, sudah siap sediakah mental dan fizikal ibu-ibu?



Disini ada perkongsian daripada Dr. Nadia Abdul Kadir tentang pengalamannya bersalin secara czer dan membuat pembedahan appendik.

Hi, Assalamualaikum.. Saya Dr. Nadia Abdul Kadir, berumur 34 tahun dan memiliki 4 orang cahaya mata. Saya ingin berkongsi kisah saya menghidap radang appendiks semasa hamil.

Semasa mengandungkan Baby A'isya (anak ke 4) saya 7 bulan lepas, saya mengalami 2 episod sakit pada bahagian kanan perut. 
Kali pertama dalam 32 minggu dan saya disahkan menghadapi Acute Appendicitis (keradangan pada appendik). 

Disebabkan kandungan masih awal dan pembedahan membuang appendiks adalah berisiko kepada baby, saya membuat keputusan unt…

RAHSIA BERAT BADAN TURUN DENGAN SELAMAT

Image
Tiada siapa yang impikan berat badan berlebihan. Dan ramai yang berkerja keras untuk turunkan berat badan dengan pelbagai cara. Tapi ada juga mereka yang tersalah cara dalam usaha menurunkan berat badan. Jadi, pastikan anda turunkan berat badan dengan cara selamat.



Wafa ingin kongsikan hasil daripada kejayaan Puan Noorbiha bt Abu yang berjaya turunkan berat badan dengan cara yang selamat dan bonus dapat kulit cantik. Jadi, boleh lah praktiskan rahsia Puan Noorbiha amalkan itu.

Saya mula makan Vivix sebab nak bagi sorongan pada suami. Dia ada ketumbuhan (cyst) di pangkreas. Pada mulanya suami tak nak makan, saya tak memaksa suami untuk makan Vivix tu tapi saya bagi tau bahawa pengambilan Vivix nie dapat mengurangkan/ melambatkan pembesaran cyst tersebut.

Lepas tu, suami mula makan apabila dia tengok saya makan Vivix tu. Tapi tu la, tak lama pun dia makan dalam 2 ke 3 minggu. Bila saya tanyakan apa yang dia rasa, rasa sakit berkurangan dari selalu, badan dia rasa cergas dan mood dia pun s…

CARA HILANGKAN BATU KARANG

Image
Batu karang merupakan batu yang terbentuk di dalam saluran kencing iaitu dari buah pinggan hingga ke pundi kencing.Sebanyak 10% pesakit lelaki dan 5% pesakit wanita yang berisiko menghidap sakit batu karang.



Disini merupakan salah seorang pesakit batu karang iaitu Puan Akmal Mustafa yang telah berjaya sembuh.

Assalamualaikum W.B.T. Nama saya Akmal Mustafa dan berumur 28 tahun. Saya seorang suri rumah, mempunyai 3 orang anak dan kini menetap di Terengganu. Saya pernah mengalami masalah sakit kencing sejak dari bangku sekolah. Seingat saya ketika saya di tingkatan tiga.

Penyakit tersebut berlarutan untuk jangka masa yang agak lama. Hinggalah apabila saya berkahwin pada tahun 2008. Kesakitan yang saya alami semakin teruk. Saya mula tahu saya menghidap batu karang apabila terjadi insiden selepas saya mengurut perut dengan bidan, pada hari yang sama saya merasa sakit yang terlampau dahsyat.

Seperti ada sesuatu yang tajam seolah menghiris bahagian peranakan seta saluran kencing saya hingga men…